۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

مانيکور به 7 روش


در دنيا،‌ سالانه ميليون‌ها زن براي اينکه ناخن‌هايشان را مانيکور کنند، به سالن‌هاي زيبايي مراجعه مي‌کنند. بيشتر آنها نمي‌دانند که گاهي اوقات در نتيجه همين مانيکورها به بيماري‌‌هاي قارچي و باکتريايي خاصي مبتلا مي‌شوند. اين در حالي است که با رعايت نکات ساده‌اي قبل از مانيکور ناخن‌ها مي‌توان احتمال اين خطرات را کم کرد؛ هفت نکته زير، مشت نمونه خروار است؛ بخوانيد:

کيف مخصوص لوازم مانيکور و پديکور براي خودتان بخريد و آن را هنگامي که مي‌خواهيد به سالن زيبايي براي مانيکور برويد با خودتان ببريد. مطمئن شويد که کيف لوازم مانيکورتان بعد از هر بار استفاده تميز و ضدعفوني شده است، حتي اگر خودتان شخصا از آن لوازم استفاده مي‌کنيد.

لاک شخصي خودتان (لاکي که به عنوان پايه و لاک رويي که براي زيباسازي ناخن‌هايتان مي‌خواهيد به کار ببريد) را به همراه داشته باشيد. قبل از اينکه به سالن زيبايي برويد باقي‌مانده لاکي را که روي ناخن‌هايتان داريد در خانه پاک کنيد يا محلول و لاک‌پاک‌کن شخصي‌تان را به همراه خود به سالن ببريد.

سالن آرايشي را که براي مانيکور کردن ناخن‌هايتان انتخاب کرده‌ايد، بررسي کنيد که آيا تميز و بهداشتي است؟ آيا کيسه و کاور مناسب مخصوص ظرف آشغال دارد؟ آيا کف زمين تميز است؟ ميزهاي مانيکور به‌طور منظم و پاکيزه نگهداري مي‌شوند؟ سالن از روشنايي خوبي برخوردار است؟

به ظرف‌ داروهاي ضد عفوني و ظرف مخصوص مانيکور نگاه کنيد و مطمئن شويد که تميز و پاکيزه است و درونش ذرات ريز يا باقي‌مانده پوست ناخن مشتريان ديگر نيست.

اگر شما از کيف مخصوص لوازم مانيکور شخصي‌تان استفاده نمي‌کنيد، قبل از شروع مانيکور توسط آرايشگر اين مسايل را مد نظر قرار دهيد: آيا همه وسايل بعد از هر استفاده تميز و ضدعفوني مي‌شوند؟ آيا فرد مانيکور کننده از وسايل تازه و تميز براي هر مشتري استفاده مي‌کند؟ آيا مجري مانيکورتان وسايل را دور از چشمان شما ضدعفوني و تميز مي‌کند يا آنها را جلوي روي شما ضدعفوني و تميز مي‌کند؟ در ضمن مطمئن شويد که همه سوهان‌هاي ناخن و ضربه‌گيرها و هر چيز ديگري که شما به طريقي آن را لمس خواهيد کرد تميز و پاکيزه است؟

مطمئن شويد که وان پديکور بعد از استفاده هر مشتري به طور کلي شسته و ضدعفوني شده است. به زيرپايي‌هايي که مشتريان از آن استفاده مي‌کنند، توجه کنيد و خاطرجمع شويد که زيرپايي‌هايي که مشتريان پاهاي برهنه خود را روي آن مي‌گذارند بعد از استفاده هر مشتري تميز و ضدعفوني مي‌شود.

مطمئن شويد که آرايشگر قبل و بعد از هر مشتري دست‌هايش را مي‌شويد و آنها را ضدعفوني مي‌کند و شما هم قبل از اينکه روي ناخن‌هايتان کاري انجام شود آنها را بشوييد.
health

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر