۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

عمر زنان 10 سال طولاني‌تر از مردان است



زنان در ده سال آخر زندگي، بيشتر نيازمند توجهات مادي و معنوي هستند

دبيرهشتمين كنگره بين‌المللي زنان و مامايي ايران با بيان اين كه تعداد سالمندان تا پايان برنامه چشم انداز بيست ساله در ايران افزايش قابل توجهي خواهد داشت (حدود دو برابر فعلي خواهند بود) افزود: بنابراين نياز به درمان و بهداشت نيز افزايش مي‌يابد. به همين دليل مسئولان موظف به برنامه‌ريزي بيشتر جهت برطرف كردن نيازهاي اين قشر هستند.

دكتر ابوالفضل مهديزاده
در حال حاضر متوسط عمر زنان در جهان 84 سال است وعمر زنان 10 سال طولاني‌تر از مردان است. بنابراين زنان در ده سال آخر زندگي به دليل تنهايي، بيشتر نيازمند توجهات مادي و معنوي هستند و مسئولان بايد طوري برنامه ريزي كنند تا به اين افراد كمك شود. در كشورهاي توسعه يافته برنامه‌ريزي به گونه‌اي است كه سالمندان را به خانواده‌ها مي‌سپارند. در اين كشورها با حمايت مالي به جوانان كمك مي‌كنند كه از والدين پير خود نگهداري كنند و آنها را روانه خانه سالمندان نسازند.

البته در كشور ما به صورت سنتي، سالمندان با خانواده زندگي مي‌كنند، اما در حال حاضر جوانان راغب به نگهداري فرد سالمند در خانه نيستند. بنابراين در كشور ما نيز مسئولان بايد با برنامه ريزي و حمايت مالي جوانان و ايجاد انگيزه، آنان را تشويق به مراقبت و نگهداري از سالمند در منازل خود نمايند.

شكستگي استخوان، سرطانهاي پستان، رحم، دستگاه تناسلي، بي‌اختياري ادرار و مدفوع را از عمده مسائل ومشكلات زنان سالمند است.
شناسايي انواع سرطانها و درمان به موقع آنها، پيشگيري از پوكي استخوان در سالمندان و ايجاد محيط‌هاي فرهنگي و ورزشي از جمله وظايف مسئولان درماني و فرهنگي كشور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر